Case: Salarisadministratie in de Hotellerie

Meer dan 10 jaar
zorgeloze salarisadministratie

Salarisjobs
in de praktijk

Hotellerie

Eén van onze payrollconsultants is verantwoordelijk voor de gehele salarisadministratie voor een grote hotelketen.

Gerealiseerd

InventarisatieSalarisadministratie | Project inventarisatie ImplementatieSoftware keuze | Onafhankelijk advies | Implementatie UitvoeringOndersteuning | Plaatsen tijdelijke salarisadministrateur
Rense: Mijn naam is Rense en ben sinds 40 jaar werkzaam in het mooie dynamische en uitdagende vak personeels- en salarisadministratie. Sinds mijn start in 2013 bij Salarisjobs, ben ik fulltime gedetacheerd bij een grote hotelketen waarbij ik dagelijks pendel tussen de verschillende hotels.

Het werken voor deze hotelketen is heel divers en geen één dag is hetzelfde. Naast de verantwoordelijkheid voor het juist en tijdig verwerken van de mutatiestroom in de salarisadministratie ben ik verder betrokken bij personeelsvraagstukken op sociaal-, fiscaal- en arbeidstechnisch gebied, overleg inzake aanvraag en berekening van 30% vergoedingsregeling, maar ook uitleg aan werknemers inzake vragen over bijvoorbeeld hun loonstrook of het bedrijfspensioenfonds. Verder ondersteun ik de HR afdeling met uitleg over de HR software, training on the job. Als salarisadministrateur onderhoud ik ook de contacten met de financiële afdeling over bijvoorbeeld aanpassingen in de loonjournaalpost, maar ook of elementen onder de WKR geboekt moeten worden. Verder ben ik gefocust op de mogelijkheden van diverse subsidies om zodoende de kosten te reduceren.

Tijdens de interim controles van de externe accountants dien ik als vraagbaak voor het aanleveren van diverse rapportages, maar ook het continu fine tunen van processen om tot een optimaal product te komen hoort bij mijn takenpakket. Door de diverse werkzaamheden ervaar ik zowel, in- als extern, een grote waardering waar ik veel energie uithaal, kortom “we make people happy”.

Vanzelfsprekend ben ik alert op de vele periodieke wijzigingen op sociaal-, fiscaal- en arbeidsrechterlijkgebied. Vakkennis op peil te houden doe ik als geregistreerd Nirpa lid, met PE verplichting, door het bijwonen van de vele vakcongressen, interne kennissessies en ik verdiep mij dagelijks in de vakliteratuur.

Plan een
kennismakingsgesprek

Zet de eerste stap

Alle projecten starten met een kennismaking. Onze dienstverlening is gebaseerd op maatwerk en persoonlijke benadering, we komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken. 

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK >
Kantoor

Amsterdam

Olympisch stadion 24

T 020-723 05 21

Kantoor

Rotterdam

Westplein 5-D

T 010-217 56 30

Kantoor

Breda

Ceresstraat 13

T 076-303 11 46